Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6093001609   L'experimentació ens porta a pràctiques educatives d'èxit
2016-2017   Taller. Educació Primària
  
   19/1/2017 - 2/2/2017 (15 hores) de 17:00h a 20:15h
   CRP del Segrià
   Pius XII, 4 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   15/12/2016 - 19/01/2017
  
Descripció i   Metodologia:   Demostrarem amb els procediments propis de les ciències, i amb la pràctica, que no és tan difícil l’experimentació a l’aula.

Quina ciència volem ensenyar? Experimental, manipulativa i directa. La motivació que desperta en l’alumne el porta a un aprenentatge significatiu i amb ganes d’aprendre.

METODOLOGIA

- Desenvoluparem la sessió de manera senzilla, constructivista, vivencial, experimental i participativa, creant enigmes, dubtes, reptes i preguntes.

- Cada sessió es portarà a terme amb diferents motivacions.

- El desenvolupament de cada sessió serà semblant a la manera que treballo amb els alumnes a l’escola.

- Seran sessions amb un punt de partida teòric seguit de pràctiques engrescadores on es vegi una utilitat.

- A partir d’aquí aniran sortint diferents teories i recursos a utilitzar.

- Per tal de facilitar l’aprenentatge, i depenent del nombre d’assistents farem subgrups. Cada grup farà el mateix experiment o diferent segons ocasió, i posarem en comú els resultats.

- També haurà l’opció de que el formador faci l’experiment i sigui seguit per tothom per mitjà d’una càmera.

- Veure a la persona formadora com una transmissora de la seva experiència personal diària.
  
Objectius   1. Engrescar als mestres a fer ciència.

2. El mestre com l’ajudant dels alumnes a tenir curiositat per descobrir el seu entorn. A potenciar l’esperit investigador i ajudar-lo a que sistematitzi les seves observacions fomentant el gust per a explorar, fer i comunicar.

3. Proporcionar experiències gratificats, enriquidores i estimulants de la creativitat i alhora poder transmetre-ho als alumnes.

4. Oferir l’organització, la metodologia i recursos més adients per facilitar l’experimentació, segons les necessitats i el punt de partida de cada centre.

5. Aprendre que amb la motivació que tenen els alumnes vers els experiments, podem fer-los extensius a altres àrees: exp. Escrita, oral, matemàtica…

6. Desenvolupar la curiositat
  
Continguts   1. La gestió de l’aula de ciències a l’escola.

2. Diferents tipus d’ organització, intervencions, distribució en el temps i en l’espai, recursos i materials bàsics necessaris de l’aula de ciències.

3. El mètode científic com a base metodològica.

4. Recull de pràctiques senzilles i amb diferents tècniques, materials i continguts curriculars, per a posar en pràctica sense cap o mínima dificultat de muntatge i realització.

5. La representació dels resultats.

  
Observacions   Activitat organitzada en col·laboració amb l.
EDITORIAL BARCANOVA

  
Formador/a   Montserrat Moreno (mestra a l’Escola Pau Delclòs de Tarragona i responsable de l’aula de descoberta)
  
Avaluació   Tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   19/01/2017   1800   2030 
 Sessió 2   dijous   26/01/2017   1800   2030 
 Sessió 3   dijous   02/02/2017   1800   2030 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent