6093001609 |
L'experimentació ens porta a pràctiques educatives d'èxit |
2016-2017 |
Taller. Educació Primària |
|
|
|
19/1/2017 - 2/2/2017 (15 hores) de 17:00h a 20:15h |
|
CRP del Segrià |
|
Pius XII, 4 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
15/12/2016 - 19/01/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Demostrarem amb els procediments propis de les ciències, i amb la pràctica, que no és tan difícil l’experimentació a l’aula.
Quina ciència volem ensenyar? Experimental, manipulativa i directa. La motivació que desperta en l’alumne el porta a un aprenentatge significatiu i amb ganes d’aprendre.
METODOLOGIA
- Desenvoluparem la sessió de manera senzilla, constructivista, vivencial, experimental i participativa, creant enigmes, dubtes, reptes i preguntes.
- Cada sessió es portarà a terme amb diferents motivacions.
- El desenvolupament de cada sessió serà semblant a la manera que treballo amb els alumnes a l’escola.
- Seran sessions amb un punt de partida teòric seguit de pràctiques engrescadores on es vegi una utilitat.
- A partir d’aquí aniran sortint diferents teories i recursos a utilitzar.
- Per tal de facilitar l’aprenentatge, i depenent del nombre d’assistents farem subgrups. Cada grup farà el mateix experiment o diferent segons ocasió, i posarem en comú els resultats.
- També haurà l’opció de que el formador faci l’experiment i sigui seguit per tothom per mitjà d’una càmera.
- Veure a la persona formadora com una transmissora de la seva experiència personal diària.
|
| |
Objectius |
1. Engrescar als mestres a fer ciència.
2. El mestre com l’ajudant dels alumnes a tenir curiositat per descobrir el seu entorn. A potenciar l’esperit investigador i ajudar-lo a que sistematitzi les seves observacions fomentant el gust per a explorar, fer i comunicar.
3. Proporcionar experiències gratificats, enriquidores i estimulants de la creativitat i alhora poder transmetre-ho als alumnes.
4. Oferir l’organització, la metodologia i recursos més adients per facilitar l’experimentació, segons les necessitats i el punt de partida de cada centre.
5. Aprendre que amb la motivació que tenen els alumnes vers els experiments, podem fer-los extensius a altres àrees: exp. Escrita, oral, matemàtica…
6. Desenvolupar la curiositat
|
| |
Continguts |
1. La gestió de l’aula de ciències a l’escola.
2. Diferents tipus d’ organització, intervencions, distribució en el temps i en l’espai, recursos i materials bàsics necessaris de l’aula de ciències.
3. El mètode científic com a base metodològica.
4. Recull de pràctiques senzilles i amb diferents tècniques, materials i continguts curriculars, per a posar en pràctica sense cap o mínima dificultat de muntatge i realització.
5. La representació dels resultats.
|
| |
Observacions |
Activitat organitzada en col·laboració amb l. EDITORIAL BARCANOVA
|
| |
Formador/a |
Montserrat Moreno (mestra a l’Escola Pau Delclòs de Tarragona i responsable de l’aula de descoberta)
|
| |
Avaluació |
Tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
19/01/2017 |
1800 |
2030 |
Sessió 2 |
dijous |
26/01/2017 |
1800 |
2030 |
Sessió 3 |
dijous |
02/02/2017 |
1800 |
2030 |
|
| |